سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرچه بدان بسنده کردن توان ، بس بود همان . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :3
کل بازدید :274793
تعداد کل یاداشته ها : 167
103/2/1
3:35 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین عرب بیگی[224]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

پیوند دوستان
 
پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani جاده های مه آلود شقایقهای کالپوش بلوچستان هم نفس ««««« شب های تهران »»»»» ►▌ استان قدس ▌ ◄ فانوس به دست.... ازتاریکی ها...رهسپاربه سوی نور تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر .: شهر عشق :. تراوشات یک ذهن زیبا پیامنمای جامع سایت روستای چشام (Chesham.ir) محمدمبین احسانی نیا شبستان دل شکســــته یکی هست تو قلبم.... برادران شهید هاشمی الهگان اواز قطره محمد قدرتی Tarranome Ziba غزلیات محسن نصیری(هامون) wanted *دنـیــــای مـــــــن :) * آتیه سازان اهواز رویابین کشکول نوری چایی_بیجار هرچه می خواهد دل تنگم میذارم کشاورزی نوین عرفان وادب تشنه دیدار شناخت کافی مجله اینترنتی ghamzade ☀❤ یوزر و پسورد نود 32, پسورد نود 32, یوزرنیم و پسو برترین موبایل های دنیا تینا افسران مقاومت بر و بچه های ارزشی جامع ترین وبلاگ خبری *...بانو...* مناجات با عشق مسعود رضانژاد فهادانـ از یک انسان تَرَنّم عفاف آسمان آبی سرباز ولایت نـــابترینـــــــــــــــــها my twitter خانوم آقا سید سرافراز اخبار روز ایران وجهان خونه دل دخترتاریخ دوستانه شهدا شرمنده ایم کهن دیار گزبرخوار شهر تاریخی گز برخوار وبلاگ آیه الله گزی باشگاه شبانه فروشگاه میعاد نور جـــــــــــوکـ فــــــــــا شهدای کوهسرخ(مکی) معماری

به میزان قابل توجهی احتمال از بین رفتن  یا دسترسی دیگران به اطلاعات موجود در کامپیوتر را کاهش می دهند.

چگون می توان دسترسی دیگران به کامپیوتر خود را محدود کرد؟

شما می توانید دسترسی افراد مختلف از جمله خانواده، همکار، هم اتاقی و ... را به کامپیوتر خود محدود کنید و مشخص کنید چه کسانی به چه اطلاعاتی دست پیدا کنند. و حتی آنها را شناسایی کنید. اما شناسایی افرادی که از راه دور و از طریق یک شبکه به کامپیوتر شما دسترسی دارند کار آسانی نیست. در این حالت آسیب پذیری شما در برابر نفوذ خرابکاران و لو رفتن یا از دست رفتن اطلاعات و... بیشتر است. اما کارهایی وجود دارند که اگر آنها را انجام دهید و این کارها تبدیل به عادت شوند آنوقت دسترسی به اطلاعات شما بسیار سخت خواهد شد.

  • هر گاه کامپیوتر خود را برای کاری رها می کنید آن را در حالت Lock قرار دهید یا در ویندوز XP آنرا Log off کنید. حتی اگر کامپیوتر را برای چند دقیقه تنها می گذارید این زمان برای سرقت اطلاعات شما کافی است.
  • هیچگاه در دسکتاپ کامپیوتر خود یک میانبر به اطلاعات شخصی و محرمانه قرار ندهید. چون اینکار سبب می شود خرابکاران در کوتاه ترین زمان ممکن به اهداف خود دست یابند.
  • وقتی از کامپیوتر خود استفاده نمی کنید، اتصال خود با کامپیوتر را قطع کنید. کسانیکه از تکنولوژی DSL یا ADSL یا اینترنت سرعت بالا استفاده می کنند، معمولاً مدت زیادی کامپیوتر خود را در این وضعیت قرار می دهند، که ریسک بالایی دارد. چون خرابکاران و ویروس ها دائماً شبکه ها و اینترنت را برای شناسایی کامپیوتر قربانی اسکن می کنند و حال اگر کامپیوتر شما مدام به اینترنت متصل باشد احتمال نفوذ به آن بسیار بیشتر است. زمانیکه به اینترنت متصل هستید از فعال بودن فایروال خود اطمینان حاصل نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آشنایی با فایروال در یادبگیر دات کام را مطالعه کنید.
  • تنظیمات حفاظتی خود را ارزیابی کنید. بیشتر نرم افزار ها از قبیل مرورگر ها، برنامه های چک ایمیل و ... که در اینترنت استفاده می شوند همواره تسهیلاتی ارائه می دهند که به شما کمک می کند نیاز های امنیتی خود را مدیریت کنید. فعال کردن برخی قابلیت های این نرم افزار ها باعث راحتی در استفاده از آنها می شوند ولی ممکن است آسیب پذیری کامپیوتر شما را افزایش دهند. تنظیمات امنیتی ( Security Setting ) نرم افزار های خود را حتماً چک کنید.
  • نرم افزار های زیادی وجود دارند که می توانند اطلاعات یک فولدر را در عرض چند ثانیه مخفی و دوباره با وارد کردن یک رمز عبور آشکار کنند. اگر اطلاعات حساسی دارید می توانید از این نرم افزار ها استفاده کنید. یکی از این نرم افزار ها که کارایی بالایی دارد Folder Lock است. البته بهتر است نرم افزار های مختلف را تجربه کنید. چون برای نرم افزار های معروف راه های شکستن رمز عبور بیشتری وجود دارد.

چه کار های دیگری می توان انجام داد؟

بعضی مواقع اطلاعات کامپیوتر شما بخاطر یک نقص فنی از بین می رود و ربطی به ویروس، هکر یا خرابکار ندارد که برای پایین آوردن چنین احتمالی بهتر است از یک محافظ صاعقه استفاده کنید. ثانیاً همیشه از اطلاعات خود نسخه پشتیبان داشته باشید تا اگر کامپیوتر شما به مشکلی برخورد همه اطلاعات را از دست ندهید.


91/4/12::: 6:58 ص
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ این پیام برا یه آشنا اومده ایشون هم برا من فرستاد و گفت چی کنم یعنی چقدر این آدما خودشون احمق فرض کردند . هوشیاری برای همه انتشار بدید
+ سلام من یه چوپان اشایر بختیاری هستم. یه چیز بت میگماتو رو بقران تورو به ناموست به کسی نگو. من توکل به خدا شانسی سلام و سلوات فرستادم شماره شمارو گرفتم من دنبال گوسفندها کنار یک تپه قدیمی زیر یک سنگ مقداری اتیقه آسار باستانی گنج طلا پیدا کردم به ابلفضل به امام رضا راست میگم سر کاری نیست اگه میتونی توکل کن به خدا بخرشون نسف برا من نسف برا تو . (چقدر این یارو بلانسبت جمع خره خره خره)
+ سلام .الان برنامه حرف حساب شبکه یک را همه ببینند حتما.حتما.حتما
+ سلام .الان برنامه حرف حساب شبکه یک را همه ببینند حتما.حتما.حتما
+ سلام .الان برنامه حرف حساب شبکه یک را همه ببینند حتما.حتما.حتما
+ سلام .الان برنامه حرف حساب شبکه یک را همه ببینند حتما.حتما.حتما
+ تصادف دو دستگاه اتوبوس در قم 43 کشته و 44 مصدوم بر جای گذاشت http://www.mehrnews.com/detail/News/2132514
+ قال امام موسی کاظم (ع): أبلِغ خَیراً و قُل خَیراً ولا تَکُن أمُّعَةً؛ خیر برسان و سخن نیک بگو و سست رأى و فرمان‏برِ هر کس مباش.
+ شهادت هفتمین اختر آسمان ولایت وامامت تسلیت باد
+ چشمه جاری شکافنده علم ها در بیابان خشکیده دانش جوشیدن گرفت و جان جویندگان علم و معرفت را از زلال پر برکت خود سیراب ساخت. شیعه نشان افتخار دیگری بر گردن آویخت و بر این پیشوای معصوم خود بالید. ای افتخار شیعه که در ضیافت خانه حوزه ها و دانشگاه ها سفره پر نعمت دانش تو گسترده است، میلاد مسعودت را گرامی می داریم.
قالب وبلاگ

گالری عکس
دریافت همین آهنگ

قالب وبلاگ